Airbus ogłosił wczoraj (9 października) dane dotyczące zamówień i dostaw za wrzesień tego roku. Złożone w tym okresie zamówienia na odrzutowce komercyjne sięgają 10 maszyn, a dostawy 61 samolotów. Portfel niezrealizowanych zamówień nieco wzrósł i wyniósł na koniec minionego miesiąca 8 665 maszyn.
Liczba sprzedanych samolotów przez Airbusa w sierpniu 2025 r. wyniosła dokładnie 10 maszyn. Jeżeli chodzi o dostawy, to Airbus przekazał w minionym miesiącu br. 73 maszyny do 41 klientów.
Natomiast liczba sprzedanych samolotów w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku wyniosła dokładnie 610 maszyn brutto (514 netto) - poinformowano w oficjalnym komunikacie. W tym samym okresie producent dostarczył 507 samolotów do 79 klientów.
Zamówienia maszyn wąskokadłubowychAktywność sprzedażowa Airbusa w segmencie samolotów wąskokadłubowych we wrześniu była na zerowym poziomie i nie sprzedał on w tym segmencie żadnego samolotu
Natomiast początku roku tego roku Airbus sprzedał 411 samolotów wąskokadłubowych: 20 A220-100, 20 A220-300, 82 A320neo oraz 289 A321neo (wraz z XLR). Warto dodać, że w tym roku A220 został zakupiony tylko przez
PLL LOT.
Samoloty szerokokadłubowe W swoich najnowszych danych dotyczących zamówień i dostaw francuski producent ujawnił sprzedaż 10 samolotów w tym segmencie. Nieujawniony na razie klient zakupił osiem A350-900, a prywatny użytkownik zakupił dwa A350-900. Dane Airbusa za poprzedni miesiąc pokazują, że nikt nie anulował zakupu w tym segmencie, ale wcześniej w tym roku, w lipcu, Airbus zanotował anulowanie ośmiu sztuk A350F. Z siedmiu maszyn tego typu zrezygnował
lessor ALC, a jedną sztukę z zamówienie odjął koncern Air France-KLM.
Natomiast od początku tego roku producent sprzedał 199 samolotów tego typu: 90 A330neo, 18 A350F, 22 A350-900 oraz 69 A350-1000.
Dostawy Airbusa We wrześniu br. francuski producent dostarczył 73 samoloty: jednego A220-100, osiem A220-300, jednego A319neo, 12 A320neo, 32 A321neo, cztery A330-900neo oraz jednego A350-900. Natomiast od początku roku dostarczono 507 samolotów: cztery A220-100, 58 A220-300, 10 A319neo, 132 A320neo, 250 A321neo, jednego A330-800neo, 19 A330-900neo, 26 A350-900 oraz siedem A350-1000.
Airbus prognozuje dostarczyć w tym roku nieco ponad 800 samolotów i spróbować przekroczyć lub zbliżyć się do rekordów z 2018 (800) i 2019 r. (863). Jednak aby tak się stało producent musiałby dostarczać przez ostatnie miesiące po 90-95 maszyn miesięcznie. Więcej na temat planów na ten rok można przeczytać w artykule dotyczącym
wyników za I półrocze 2025 r.